Geometria 3D

Jesteś zainteresowany poniżej przedstawionymi produktami? Zadzwoń na numer +48 665 726 120, +48 604 611 190

WA 613 Wireless 3D

44.000 PLN netto

Geometrii kół, która mieści się w walizce. Interaktywnie prowadzi użytkownika przez pomiar



WA 861 Pro 3D

29.500 PLN netto

Profesjonalny, mobilny przyrząd do geometrii kół oparty na technologii 3D. Posiada bazę ponad 50 000 pojazdów (z darmową aktualizacją), funkcję kompensacji toczenia 10–15 cm i ręcznie regulowaną belkę pomiarową. Nadaje się do pracy na różnych podnośnikach i kanałach. Mobilna konstrukcja pozwala na współdzielenie między stanowiskami, oszczędzając miejsce i zwiększając wydajność pracy.

To też może cię zainteresować!

Jaki system geometrii kół wybrać do warsztatu?

Kupując urządzenie do pomiaru geometrii kół, warto zdecydować się na technologię 3D, która zapewnia szybszy i dokładniejszy pomiar. Tego typu systemy potrafią częściowo kompensować różnice wysokości stanowiska pomiarowego.

Technologie 3D – dwa rozwiązania

W technologii 3D wyróżniamy dwa podstawowe systemy:

  1. Stanowisko Krzyżowe – np. model WA 861

    • automatyczne śledzenie pojazdu,

    • możliwość wykonywania pomiarów i regulacji na dowolnej wysokości auta,

    • dostępne warianty:

      • z belką stałą (najlepsze rozwiązanie do kanału),

      • z belką podnoszoną ręcznie,

      • z belką podnoszoną automatycznie (śledzącą wysokość pojazdu).

  2. Mobilne czujniki pomiarowe – np. model WA 613

    • montowane pomiędzy osiami pojazdu,

    • kamery montowane z boku podnośnika (szybki montaż i demontaż),

    • możliwość korzystania z jednego urządzenia na kilku stanowiskach,

    • oszczędność miejsca z przodu stanowiska,

    • ograniczeniem jest konieczność ładowania baterii (w WA 613 wystarczają na cały dzień pracy).

Oba urządzenia – WA 861 i WA 613 – spełniają wymagania producentów samochodów w zakresie dokładności i powtarzalności pomiaru.

Wymagania producentów pojazdów

Urządzenie do pomiaru geometrii kół musi spełniać specyfikacje producenta auta. Najczęściej dotyczą one:

  • dokładności (np. odchylenia dla torów jazdy: ±1’),

  • powtarzalności (maks. ±4’).

Stanowisko do pomiaru i regulacji

Do ustawiania geometrii kół stosuje się:

  • podnośnik nożycowy,

  • podnośnik 4-kolumnowy,

  • tradycyjny kanał.

Tolerancje wysokości

  • odchylenie lewa–prawa: maks. 0,5–1 mm,

  • odchylenie przód–tył: maks. 1–2 mm,

  • w przypadku niektórych marek (np. Mercedes) – dodatkowe tolerancje po przekątnej.

Podnośnik nożycowy, ze względu na większą podatność na przechylanie i skręcanie, nie zawsze pozwala na zachowanie wymaganych tolerancji – często wymaga dodatkowych kontroli i regulacji. Z tego względu niektórzy producenci aut nie zatwierdzają jego stosowania.

Obrotnice i płyty rozprężające

  • muszą być blokowane, aby zapobiec przesuwaniu się auta podczas najazdu i pomiaru,

  • pojazd powinien stać jak najbardziej centralnie, aby uniknąć odkształceń podwozia,

  • ze względu na różne rozstawy osi i szerokości kół – płyty powinny być ruchome i regulowane.